06:40 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بومی سازی

رونمایی از شیرهای دروازه‌ای ۴۲ اینچ کلاس ۶۰۰ در اراک
نماد برتر- شیر ۴۲ اینچ دروازه‌ای کلاس ۶۰۰ طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک با همکاری شرکت ماشین سازی و گداختار اراک‌ تولید و با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور رونمایی شد.
ذوب آهن با تولید محصول جدید در میان چهار شرکت جهان قرار گرفت
نماد برتر- شرکت ذوب آهن در راستای بومی سازی و تولید ریل های مورد نیاز راه آهن و مترو با تولید انبوه ریل زبانه سوزن به جمع چهار تولید کننده در جهان پیوست .
اقدامات دو ساله سایپا در رونق تولید / برنامه بومی سازی و هدف سال جاری
نماد برتر- مدیرعامل سایپا با اشاره به اقدامات دو ساله گروه در رونق تولید از برنامه بومی سازی بیش از ۸۰ قطعه با همکاری وزارت دفاع، نیروی هوافضای سپاه و نیروی هوایی ارتش و هدف سال جاری خبر داد.
۸۴ درصد خرید فولاد مبارکه در نیمه نخست سال از داخل تامین شده است
نماد برتر- معاون خرید فولاد مبارکه گفت: میزان مبلغ خرید در ۶ ماهه اول سال بالغ بر ۲۷.۳ هزار میلیارد تومان بوده که ۹ درصد نسبت به مدت مشابه افزایش داشته و ۸۴ درصد مبلغ خرید از داخل انجام شده است.
افزایش ظرفیت ۴۰۰ هزار تنی کنسانتره مس در سال آینده
نماد برتر- مدیرعامل ملی مس از اکتشاف یک ذخیره بسیار بزرگ معدنی خبر داد و گفت: در سال آینده سه کارخانه کنسانتره مس افتتاح می شود که با بهره برداری ۴۰۰ هزار تن کنسانتره به مجموع تولید داخل اضافه می شود.
۸۱ پروژه مشترک داخلی سازی قطعات سایپا با صرفه‌جویی ۹۴ میلیون یورویی
نماد برتر- معاون مطالعات و برنامه‌ریزی استراتژیک سایپا گفت: ۸۱ پروژه بومی سازی قطعات خودرو با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نیروی هوافضای سپاه و نیروی هوایی ارتش در دست اجرا است .
تحلیل ۱۶ کارشناس از نتیجه انتخابات آمریکا بر بورس ایران و اقبال صنایع
نماد برتر- ۱۶ کارشناس بازارسرمایه در خصوص اثر نتیجه میان و بلند مدت انتخابات آمریکا بر بازار سرمایه ایران و اقبال صنایع بورسی ، نکاتی ارائه کردند.
راه‌اندازی صندوق حمایت از بومی‌سازان صنعت فولاد تا پایان سال
نماد برتر- مدیرعامل ایمیدرو از راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری صنعت فولاد با هدف حمایت از بومی‌سازان تا پیش از پایان سال خبر داد.
شبکه ملی به معنای محدودیت دسترسی به اینترنت نیست
نماد برتر- دبیر نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی استان فارس با اشاره به واکنش‌های برخی در مقابل طرح موضوع ایجاد شبکه ملی اطلاعات، لزوم ارتقاء آگاهی مردم نسبت به این شبکه را یادآور و متذکر شد که همه باید بدانند که معنی ایجاد شبکه ملی اطلاعات، محدود کردن دسترسی به فضای اینترنت یا اینترنت داخلی و محدود بدون ارتباطات بین‌المللی نیست.
تدوین سند توسعه مشاغل خرد، کوچک و خانگی استان های کشور توسط جهاد دانشگاهی
نماد برتر- معاون آموزشی جهاد دانشگاهی گفت: امید است تا پایان آبانماه کتابچه یا سند توسعه مشاغل خرد و کوچک و خانگی هر استان توسط جهاد دانشگاهی استان ها نهایی و تحویل مدیران کل تعاون استان ها شود و در صورت تایید آنها به ستاد اقتصاد مقاومتی ارسال می شود که ستاد آنرا در قالب کتابچه های ملی تحویل وزارت تعاون می دهد.
رفع چالش دسترسی به مواد ارزبر کوچک مولکول‌ها با کاربرد در حوزه دارو در کشور
نماد برتر- کوچک مولکول‌ها دسته‌ای از مواد با کاربردهای دارویی و سلامت هستند که ارزبری بالایی دارند و با توجه به نوسانات ارزی واردات آن با چالش‌هایی مواجه شده است؛ از این رو محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان با تمرکز بر تولید این محصول تاکنون موفق به تولید ۲۵ نوع از این مواد شدند تا حوزه پژوهشی و تحقیقات دارویی با بحران مواجه نشود.
صرفه جویی ۲.۵ میلیارد تومانی با بومی سازی قطعات در پارس جنوبی
نماد برتر-مدیر تعمیرات مجتمع گاز پارس جنوبی از صرفه جویی ارزی ۲.۵ میلیارد تومانی با بومی سازی قطعات خبر داد.
وعده مدیرعامل سایپا به تولید و عرضه ال ۹۰ ایرانی تا ۱۸ ماه آینده
نماد برتر- مدیرعامل سایپا با اعلام اینکه محصول ال۹۰ بومی‌سازی شده و وعده داد این خودرو ، طبق استانداردهای ۸۵ گانه تا ۱۸ ماه آینده ، تولید و عرضه شود .
تست سریع پروتئین و رطوبت گندم با امواج فروسرخ در کشور بومی سازی شد
نماد برتر- با حمایت کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت دستگاه تست سریع پروتئین و رطوبت گندم با استفاده از تکنولوژی نزدیک فروسرخ و دستگاه سنجش سریع دی تیونیت سدیم در آرد، خمیر و نان در کشور بومی سازی شد.
خودکفایی بیش از 40 درصدی در تولید قطعات بدنه خودرو
نماد برتر- باحمایت گروه اقتصادی کرمان خودرو به عنوان یکی از سهامداران شرکت کرمان موتور،خودکفایی بیش از 40 درصدی در تولید قطعات بدنه خودرو با تکیه بر توان داخل محقق شد.